Coöperatief model

Stichting Parmando brengt regelmatig tv-producties tot stand in een coöperatief model. Schrijvers, dichters, musici, uitvoerende kunstenaars, zaaleigenaren en productiehuizen – ze investeren gezamenlijk in de totstandkoming van uitzendingen die door Parmando worden verspreid. De zender wil op die manier een marketinginstrument zijn voor de culturele wereld en vooral ook een motor om nieuwe initiatieven op gang te brengen. Eventuele opbrengsten worden pas achteraf verdeeld of verrekend.

Een voorbeeld van zo’n vernieuwende samenwerking is een project rond de De bekende jazztrompettist Eric Vloeimans. Een optreden – met een keur aan muzikale vrienden – vond plaats in het Beauforthuis in Austerlitz.

Aanwezig waren als gastmusici: Claron MacFadden, Fay Lovsky, Erik Vaarzon Morel en de Vlaamse accordeonist Tuur Florizoone.

De zaalexploitant, de musici en Stichting BijlageTV investeerden gezamenlijk in het evenement. Het leidde tot een uitzending van circa vijftig minuten, waarvan een fragment beschikbaar werd gesteld aan het programma Podim van de NTR.