Nieuwe allianties

Stichting Parmando wil allianties smeden in de werelden van kunst en cultuur. Bijvoorbeeld door jonge mensen te helpen bij het vinden van hun weg naar het podium, maar ook door nieuwe doelgroepen te interesseren voor kunst, cultuur en wetenschap. De zender is dan ook te vinden op alle denkbare schermen; van tablet tot mobiel en tv.

Programma’s worden opgedeeld in een zeer afwisselende programmering. Parallel aan de lineaire, naar tijdstip geprogrammeerde uitzendingen, zijn Parmando-producties ook allemaal on demand beschikbaar.

Bovenstaand tv-fragment is een pilot voor het ‘BALA’-concept van Stichting Parmando: musici en een vierkoppige cameraploeg gaan tijdens een concert, in aanwezigheid van publiek, op zoek naar een bijzondere wisselwerking tussen zaal. ploeg en musicus.

In dit geval speelt het grote pianotalent Hannes Minaaar werken van Bach.

Hannes Minnaar won prijzen bij diverse concoursen. In 2010 behaalde hij de derde prijs bij de Koningin Elisabeth Wedstrijd in België. Bij het internationale Concours de Genève won hij in 2008 een tweede prijs (1e prijs niet toegekend) en de publieksprijs. In Nederland won hij prijzen bij o.a. de Rotterdamse Pianodriedaagse (1e prijs, publieksprijs, 1999) het Prinses Christina Concours (1e prijs, 2003) en het YPF Nationaal Pianoconcours (2e prijs, 2007). In 2010 werd hem de Elisabeth Everts-prijs voor uitzonderlijk jong talent toegekend. In 2011 ontving hij de prestigieuze Borletti-Buitoni Trust Fellowship.

Hannes Minnaar treedt veelvuldig op in binnen- en buitenland. Zo speelde hij in het Amsterdamse Concertgebouw en het Gewandhaus in Leipzig, naast vele andere plekken in Europa, het Midden-Oosten en de Nederlandse Antillen. Hij soleerde bij diverse orkesten, waarbij hij samenwerkte met o.a. Nikolai Alexeev, Marin Alsop, Frans Brüggen, Alessandro de Marchi en Edo de Waart. Hij trad op bij vele festivals, zoals het Grachtenfestival, het Internationaal Kamermuziekfestival Utrecht en Festival Classique. Op uitnodiging van Simeon ten Holt gaf hij een recital met pianowerken van deze componist. Veel van zijn optredens werden door de radio uitgezonden.

Ook als kamermusicus is Hannes Minnaar actief. Als lid van het Van Baerle Trio maakt hij dit seizoen een tournee langs de belangrijkste Nederlandse zalen. Ook werkte hij samen met musici als Janine Jansen, Mischa Maisky en het Parkanyi Kwartet.