Wat is stichting Parmando?

Stichting Parmando werft fondsen voor het gelijknamige tv-station, dat iedere dag uitsluitend cultuur uitzendt. Literatuur, muziek, dans, kunstzinnige animaties, filosofie – Parmando brengt dagelijks vanaf 20:00 uur vier ‘verse’ uren televisie, die gedurende de rest van het etmaal worden herhaald.

Het postadres van Parmando is:

Kouwerplantsoen 38
3571 LV Utrecht.

RISN 8156.75.756.B.0

Actueel verslag van activiteiten

Oorspronkelijk
Stichting Parmando is ontstaan uit stichting BijlageTV, die redactie en fondsenwerving deed voor de cultuurzender BijlageTV. Na de naamswijziging van de zender in Parmando, wijzigde de naam van de stichting eveneens.

De stille periode
Daarop volgde een stille periode met weinig activiteiten. De oorspronkelijke leden van het bestuur zochten naar geschikte opvolgers, met als doel een professionalisering van de organisatie. Een degelijk beleidsplan ontstond, met daarin een heldere visie op de toekomst en duidelijke richtlijnen voor good governance.

Heden
Stichting Parmando beoogt vanaf 2016 tal van nieuwe activiteiten te ontplooien op het terrein van kunst en cultuur. Voor deze activiteiten worden fondsen geworven.